koktajl ze szpinakiem | zielone smoothie

Koktajl ze szpinakiem

Od miesięcy chodzi mi po głowie taki wpis i dziś nie wytrzymałam! Mam dla Was przepis na koktajl ze szpinakiem razy 3! Pyszne, orzeźwiające i pełne witamin. A dzięki specjalnemu dodatkowi te witaminy naprawdę mają szansę się wchłonąć! Chodźcie szybko, a potem jeszcze szybciej róbcie. Przed nami przesilenie wiosenne, więc ratujmy się zdrowiem w płynie :)

 

Zielone koktajle

 

Co istotne, wszystkie tu zaproponowane zdrowe koktajle zrobicie przy użyciu ręcznego blendera! Nie posiadam tego kielichowego, a jednak takie koktajle piję niemal codziennie. Nie zniechęcajcie się więc, jeśli nie macie wysokoobrotowego blendera czy sokowirówki. Poradzimy sobie!

 

Uwaga!

Jeśli używasz blendera ręcznego, twardsze owoce pokrój drobniej. Najlepiej także blendować je stopniowo: płyny plus twarde owoce na początku, potem dorzuć resztę i blenduj na najwyższych obrotach przez kilka chwil. Tak przygotowany koktajl nie będzie jednolitym gęstym płynem, gdyż ręczne blendery nie mają wystarczająco dużej mocy, mnie jednak wyczuwalne drobinki czy nasionka zupełnie nie przeszkadzają. Koktajl najwygodniej przygotowuje mi się w wysokim naczyniu.

 

Koktajl ze szpinakiem nr 1

Składniki na dwie porcje:

  • dwie garści szpinaku
  • 1 łodyga selera naciowego
  • pół jabłka
  • pół pomarańczy
  • pół banana – może być bardzo dojrzały
  • sok pomarańczowy – 200 ml
  • woda – 100 – 150 ml
  • miód – opcjonalnie;
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny – jeśli lubisz słodkie napoje możesz pominąć lub zmniejszyć ilość soku
  • 1 łyżka oleju tłoczonego na zimno o neutralnym smaku jak np. z pestek winogron – kluczowy składnik, aby witaminki dobrze się wchłaniały!

 

Przygotowanie:

Wszystkie składniki naszego koktajlu myjemy. Pomarańczę, banana obieramy ze skórki. Jabłko, seler, pomarańczę i banana kroimy na mniejsze części – im słabszy blender, tym drobniej. Tak przygotowane składniki miksujemy/blendujemy. Wypijamy jak najszybciej, bo witaminy mają to do siebie, że się utleniają!

Zobacz jak rozwiązałam problem  małej kuchni w bloku efekt jest niesamowity!

 

Koktajl ze szpinakiem nr 2

Składniki na dwie porcje:

  • dwie garści szpinaku
  • banan
  • dojrzałe mango
  • przestudzona zielona herbata* 300 – 350 ml
  • sok wyciśnięty z połówki cytryny – jeśli lubisz słodkie napoje możesz pominąć lub zmniejszyć ilość soku
  • 1 łyżka oleju tłoczonego na zimno o neutralnym smaku jak np. z pestek winogron – kluczowy składnik, aby witaminki dobrze się wchłaniały!

* – zieloną herbatę zalewamy gorącą, ale nie wrzącą wodą! Ponadto parzymy ok. 2 minut, nie dłużej, aby uniknąć charakterystycznej goryczy.

 

Przygotowanie:

Wszystkie składniki dokładnie myjemy. Banana obieramy ze skórki, mango kroimy na mniejsze części. Tak przygotowane składniki miksujemy/blendujemy. Wypijamy jak najszybciej, bo witaminy mają to do siebie, że się utleniają!

 

Moje ulubione przepisy:

Fantastyczny przepis na domowy chleb z piekarnika

Najlepszy na świecie brownie z malinami

Rozgrzej się! 3 przepisy na zimowe napoje

Zdrowe pierniki 3 sprawdzone przepisy

Koktajl ze szpinakiem nr 3

Składniki na dwie porcje:

  • garść szpinaku
  • jabłko
  • 2 dojrzałe kiwi
  • natka pietruszki – daję „na oko”, najlepiej zacząć od mniejszej ilości, bo ma bardzo charakterystyczny smak
  • woda – 200 ml
  • łyżeczka miodu – opcjonalnie
  • sok wyciśnięty z połowy limonki lub 1/4 cytryny – jeśli lubisz słodkie napoje możesz pominąć lub zmniejszyć ilość soku
  • 1 łyżka oleju tłoczonego na zimno o neutralnym smaku jak np. z pestek winogron – kluczowy składnik, aby witaminki dobrze się wchłaniały!

 

Przygotowanie:

Żadna filozofia – wszystkie składniki dokładnie myjemy. Kiwi obieramy ze skórki, jabłko kroimy na mniejsze części. Łodygi natki pietruszki są spoko, byle by nie było ich bardzo dużo. Tak przygotowane składniki miksujemy/blendujemy. Wypijamy jak najszybciej, bo witaminy mają to do siebie, że się utleniają!

Zerknij też na mój poprzedni wpis z propozycjami zdrowych koktajli.

 

 

Od kiedy mam nową cudną kuchnię, naprawdę polubiłam gotowanie. Zwłaszcza w weekendy, zwłaszcza pyszności. Zwłaszcza na słodko :D
Dajcie znać w komentarzu, jeśli chcielibyście, bym raz na jakiś czas dzieliła się z Wami przepisami na zdrowe jedzonko.
4.7/5 - (3 votes)

DOŁĄCZ DO LISLETTERA

.

RÓB FANTASTYCZNE ZDJĘCIA TELEFONEM

Wartościowy artykuł? Udostępnij:

Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

SKOMENTUJ:

Subscribe
Powiadom o
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zielona Esencja

Zdrowych inspiracji nigdy dość. Trudno było się tu dostać, ale zostajemy na dłużej.

Arteck Tab

Natalia, gdzie zrobiłaś grafiki? Zdjęcia Twoje czy skąds je zaczerpnełaś?

Patryk Tarachoń

Będę już wiedział czym zaskoczyć dziewczynę.

Ryszawa

nigdy nie pałałam miłością do koktajli, ale muszę koniecznie spróbować :)

Ela - themomentsbyela.pl

Uwielbiam zielone koktajle, szczególnie te z mango :). Ostatnio robiłam szpinak z ananasem i też śmiało mogę polecić.

Zestaw 2 mnie najbardziej przekonuje i kusi :P Gdyby nie ten szpinak… w cieście nawet zjem, ale koktajl ? Musiałabym chyba spróbować bez wiedzy o tym, że jest zakamuflowany szpinak żeby się przekonać :)

Pawel 90-ty

Ja do szpinaku wrzucam banana, żurawinę, migdały, otręby pszenne, kakao :).

Olga R.

przepiękne grafiki !

Kate Cloud

Fajne te połączenia, właściwie to koktajli ze szpinakiem nigdy nie próbowałam, dlatego chętnie się skuszę i zacznę od propozycji numer 2! :D A myślisz, że olej lniany (jedyny, jaki mam obecnie w lodówce) też będzie się nadawał, czy nie ma wystarczająco neutralnego smaku? :)

Jola

Kusisz do eksperymentowania. :)

Ania Kalemba

uhuhuhuh, mniamciu! ps. Prześliczne grafiki :)

aRTofFOTO.eu

Zielone smaki i my lubimy:)

Monika

Te grafiki rewelacyjne!! Jak kupię blender to na pewno skorzystam z przepisów :)

Marta

Lecę spróbować! Zapraszam do mnie: https://health-and-lifestyles.dybland.kylos.pl

Vitline

Super przepisy i inspiracje. Piję podobne. Dodaję do nich trochę przyprawy chilli, żeby podkręcić metabolizm :-)

Kasia

Mniam :)
Ja dodaję jeszcze łyżkę oleju lnianego, żeby witaminy dobrze się przyswajały