zdjęcia biznesowe kobiet - poradnik

Zdjęcia biznesowe kobiet – pokaż swoją siłę!

Przygotowałam dla Was wyjątkowy poradnik fotograficzny – zdjęcia biznesowe kobiet. Czyli, jak się ubrać i jak pozować, by wyglądać świetnie. Bardzo się cieszę, że coraz więcej z nas wychodzi z cienia niepewności, obaw. Zakładamy swoje własne biznesy, rozwijamy się i pokazujemy, że jesteśmy silne i zdecydowane, by osiągnąć sukces. Super! Dokładam swoją cegiełkę i nauczę, jak powinna wyglądać profesjonalna sesja wizerunkowa. A ta z kolei przyda się w każdym biznesie.

 

Pokaż swoją siłę!

Od lat powtarzam, że SIĘ DA! Motywowanie do działania to element, który wgryzł się w mojego rudego bloga tak mocno, że nawet go nie wyłapuję. Wkładam masę energii, by ciągle i ciągle, z uporem maniaka, powtarzać Wam, że dacie radę. I ta moc do mnie wraca! Dostaję wiadomości, że dzięki moim radom i zapałowi, nareszcie uwierzyłyście w siebie. To dla mnie ogromna nagroda – te wszystkie historie z happy endem…

Przełamujecie się. Zakładacie swoje biznesy. Stajecie się paniami swojego losu i przejmujecie kontrolę. Zamiast wdychać do upragnionego życia, bierzecie je w swoje ręce i DZIAŁACIE! Coś pięknego! A jeśli na tej nowej biznesowej ścieżce napotykacie ogrom kwaśnych cytryn – robicie z nich pyszną lemoniadę.

 

Rób to, co dla Ciebie ważne

Jeśli Twój biznes wiąże się mocno z branżą kreatywną (fotografujesz, malujesz, śpiewasz itd…) pewnie nie raz spotkałaś się z „dobrą radą”, by zająć się normalną pracą. Ja się spotkałam. Ale Ty i ja też, na przekór tym wszystkim niedowiarkom, przemy do przodu. Zdecydowane. Silne. Z wiarą, że to ma sens. Robimy to, bo to jest dla nas ważne.

I taką postawę wspiera PANDORA – partner tego wpisu. Bądź wierna sobie – to przesłanie dla kobiet. Działaj, ale w zgodzie ze sobą. Cudownie, prawda?

To nie koniec zasad, które są bliskie memu rudemu serduchu. Marka jest odpowiedzialna społecznie z naciskiem na zminimalizowanie oddziaływania na środowisko naturalne. Wiecie, szczęśliwe koala i te sprawy. Recykling kruszców, pozyskiwanie materiałów ze sprawdzonych źródeł to etyczne fundamenty marki. PANDORA to także wysoka jakość – biżuteria jest ozdabiania ręcznie, a kamienie osadzane bez kropli kleju.

Zachęcam Was Kobiety kochane, byście czerpały inspirację z takiej postawy. Dbałość o detale i odpowiedzialność za swój biznes to pierwszy krok w stronę sukcesu. Nieistotne, czy zatrudniasz kilkudziesięciu pracowników, czy pracujesz sama dla siebie.

 

Wyróżnij się!

O podstawach do budowania mocnej marki mogłabym gadać i gadać, ale to nie dziś. Dziś skupię się na tym, co umiem najlepiej – przekażę Ci swoją foto wiedzę o zdjęciach biznesowych. Porządna sesja wizerunkowa to świetny sposób, by:

  • wyróżnić się na tle konkurencji
  • pokazać swoje mocne strony
  • wzbudzić zaufanie (ludzie chcą wiedzieć, kto „stoi” za konkretnym produktem)

Zaraz dowiesz się, jak ustawić się do zdjęć, co zrobić z dłońmi, jaki makijaż i biżuterię dobrać. Chodź!

 

Zdjęcia biznesowe – poradnik

 

Postawa ciała

To, w jaki sposób stoimy bardzo wiele mówi o naszej pewności siebie. Ty jesteś pewna siebie babka, więc trzymaj się kilku zasad, by swoje zdecydowanie pokazać także na zdjęciach biznesowych

  • nie garb się
  • nie „pląsaj” i nie wyginaj się w nienaturalne pozycje, chyba że Twój biznes to szkoła jogi ;)
  • ciężar ciała opieraj równo na obu nogach, lub na nodze postawionej z tyłu

zdjęcia biznesowe kobiet | sesja wizerunkowa

 

Dłonie

Mamy spory problem z rękami na zdjęciach. Chciałoby się je gdzieś wsadzić, ale za bardzo nie ma gdzie. W efekcie ciasno się nimi oplatamy (wyglądamy wtedy na przestraszonych, dodatkowo garbiąc sylwetkę), wpychamy je do kieszeni, chowamy za siebie. Błąd, błąd, błąd!

Postawa, którą widzicie poniżej to jedna z najpopularniejszych, gdy wpiszemy w Google frazę „zdjęcia biznesowe”. Ze smutkiem stwierdzam, że jednak znakomita większość fotografii bardziej przypomina tą po lewej. A tymczasem dobrze widoczne dłonie budzą zaufania, a ich ukrycie od razu wyzwala w odbiorcach morze wątpliwości. Nawet, jeśli wszystko odbywa się tylko na poziomie podświadomości, wolisz, by klienci Ci ufali!

poradnik: zdjęcia biznesowe jak robić
Zdjęcia biznesowe: prawidłowa i nieprawidłowa postawa

My, kobiety, w przypadku większych zbliżeń mamy tendencję nasze łapki wpychać w kadr. To taki odruch, by choć minimalnie się zasłonić. Niepotrzebnie wtedy łapiemy za oprawki okularów, biżuterię, czy bawimy się włosami. W efekcie dłoń wychodzi na pierwszy plan, odwraca uwagę od Twojej pięknej buzi.

Jeśli uważasz, że dłoń w kadrze wniesie coś do kompozycji, zadbaj o to, by:

  • była w podobnej odległości od obiektywu, co Twoja twarz – dzięki temu zachowamy odpowiednie proporcje
  • nie przysłaniała twarzy
  • nie łapała włosów/biżuterii/elementów odzieży

jak robić zdjęcia biznesowe - poradnik

 

Oczy

Panuje dziwne przekonanie, że do zdjęć należy mocniej otworzyć oczy. Cóż – proszę nie róbcie tego, jeśli nie chcecie wyglądać na zdziwione czy przestraszone. Skoro prowadzisz swój biznes, to uleganie przerażeniu nie jest w Twoim stylu.

Oczywiście należy trochę się na sesji skupić, by nie mrugać akurat w momencie wciskania spustu migawki, ale oczy powinny być otwarte „w normie”. Ani bardziej, ani mniej. Po przymknięciu powiek możesz wyglądać na senną, albo, co gorsza, na kusicielkę. Wiele jest sposobów na przyciągnięcie klienta, ale kobiety z klasą nie chodzą tą drogą.

jak robić zdjęcia biznesowe - poradnik

Gdzie patrzeć? Najlepiej w obiektyw. Ta zasada niepodważalnie dotyczy „głównego” zdjęcia. Główne to takie, które dodajesz w formie avatara, w kolumnie swojej firmowej strony, czy też w zakładkę O mnie. Jeśli na jednej podstronie pojawi się więcej Twoich fotografii – wtedy śmiało zaszalej z innymi wariacjami, jednak na fotografii pierwszej z góry patrz w obiektyw.

jak robić zdjęcia biznesowe - poradnik

 

Pozycja głowy

W teorii nie ma nic złego, by głowa była trzymana prosto, jednak jeśli zależy Ci na wzbudzeniu zaufania i przekonaniu odbiorcy, że potrafisz słuchać, przechyl ją delikatnie w bok i do przodu.

Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie cechy są kluczowe w Twojej profesji? Jaką kobietę chcą zobaczyć na zdjęciach potencjalni klienci? Jaka jesteś i co chcesz pokazać? Zdjęcia biznesowe mają podkreślać Twoje najlepsze cechy. To nie jest moment na skrępowanie i nieśmiałe ruchy.

zdjęcia biznesowe jak robić - poradnik

 

Włosy

To nasza kolejna tajna broń, by trochę się zasłonić. Nie pozwól, by grzywka czy kosmyki niedbale opadały Ci na twarz, zasłaniając ją.

jak robić zdjęcia biznesowe - poradnik

 

Strój

Nie przygotowałam zestawienia dobrze/źle, gdyż strój, który powinnyśmy założyć to zdjęć biznesowych to bardzo indywidualna sprawa. Bardzo dobrym trikiem jest wyobrazić sobie, co założyłabyś na spotkanie z potencjalnym klientem?

Zupełnie inaczej powinna prezentować się pani psycholog, inaczej kobieta, która wytwarza kosmetyki naturalne, jeszcze inaczej zaprezentuje się fotografka.

Dla niektórych koszula i żakiet to absolutny „must-have”, u innych zwiewna sukienka najlepiej zda egzamin.

Kwestia liczby gotowych outfitów jest do uzgodnienia z fotografem, ale mocno Cię zachęcam, byś przygotowała sobie około 3 stylizacji. Dzięki temu zyskasz materiał, który będziesz mogła używać nie tylko na oficjalnej stronie, ale też np. w social mediach, czy na prywatnym profilu.

jak robić zdjęcia biznesowe - poradnik

 

Detale

Bez względu na to, na jakie ubrania się zdecydujesz, zdjęcia biznesowe muszą być dopracowane w każdym szczególe. Dbaj o detale!

Oto najczęściej popełniane błędy:

  • pogniecione ubrania
  • niedopięte lub źle zapięte guziki
  • prześwitująca odzież
  • widoczna bielizna

jak robić zdjęcia biznesowe - poradnik

 

Makijaż

Jeśli czujesz się pewnie w tematach makijażowych, nic nie stoi na przeszkodzie, byś umalowała samą siebie także przed sesją wizerunkową. Tylko pamiętaj o kilku podstawowych zasadach:

  • podkład/puder powinny dawać matowe wykończenie
  • umaluj się tak, jak na co dzień – jeśli nie używasz eyelinera, po co sobie dokładać dodatkowego stresu; masz być sobą i czuć się dobrze!
  • mocny makijaż ust = bardziej stonowane oczy i odwrotnie, jeśli mocno podkreślisz oczy, zadbaj o delikatny kolor na ustach
  • makijaż musi być odrobinę intensywniejszy, niż ten codzienny, gdyż aparat „zjada” zawsze trochę koloru i natężenia
  • nie zapomnij o szyi

Nieco więcej o fotografii makijażu przeczytasz w moim archiwalnym artykule.

zdjęcia biznesowe kobiet | sesja wizerunkowa
Zdjęcia biznesowe – jak dobrać makijaż

 

Gadżety

Gadżety czy akcesoria to jest super sposób na urozmaicenie zdjęć, a w efekcie – zainteresowanie odbiorcy. Ponadto odpowiedni gadżet może sugerować, czym się zajmujesz.

No dobra, ale jaki to jest ten odpowiedni? Odpowiedź jest bardzo prosta – to coś, co jest tematycznie związane z biznesem. Nie łap za wędkę, jeśli Twój sklep skupia się wokół użytkowej porcelany.

Przykład na zdjęciu ma za zadanie wywołać Twój uśmiech swoją absurdalnością, ale także zapalić tzw. „czerwoną lampkę”, gdy przyjdzie Ci stanąć przed obiektywem.

zdjęcia biznesowe

 

Tło

Ostatnią rzeczą, na jaką bardzo bardzo chciałabym zwrócić Twą uwagę jest tło. Wbrew obiegowej opinii początkujących fotografów jest to element równie ważny, jak temat zdjęcia. Słyszysz – równie ważny!

Jestem przekonana, że jeśli tylko wybierzesz odpowiedniego fotografa, nie musisz martwić się o tło. Najczęściej zdjęcia biznesowe wykonuje się na białym lub jasnoszarym tle.

ALE ALE ALE mam ale. Super pomysłem jest, by część zdjęć wykonać w Twojej naturalnej przestrzeni. Pokazać, jak pracujesz, jak tworzysz, jak działasz. Takie zdjęcia będą bardzo ciekawe dla Twoich odbiorców, zbliżą ich do Ciebie i dodatkowo wzbudzą zaufanie, a przecież o to w tym wszystkim chodzi!

zdjęcia biznesowe kobiet | sesja wizerunkowa
Sesja wizerunkowa – jakie tło?

sesja wizerunkowa

 

Rudziku kochany! Mam nadzieję, że artykuł spełnił dwie funkcje. Po pierwsze wiesz już, że jeśli prowadzisz swój biznes, potrzebujesz zdjęć biznesowych. Po drugie doskonale zdajesz sobie sprawę, na co zwrócić uwagę i jak się do nich przygotować, by podkreśliły Twoją siłę, pewność siebie i autentyczność. Bo taka właśnie jesteś – dzielna!

 

Duża prośba na sam koniec. Jeśli Ci się podobało, udostępnij ten post innym przedsiębiorczym kobietom. Z góry dziękuję!

 

Partnerem poradnika jest marka PANDORA. Do sesji wykorzystałam biżuterię z wiosennej kolekcji PANDORA Rose.