To całkiem oczywiste, że popularne tematy przyciągną do nas więcej czytelników. Ja jestem jednak za odwróceniem tego schematu i tworzeniem postów, które odpowiedzą na potrzeby czytelników… Rozwiązują ich realne problemy, odpowiadają na pytania, spełniają jakąś POTRZEBĘ.
Tylko, skąd brać te popularne tematy? Jak to sprawdzić? Łap 3 narzędzia, które pomagają mi w tworzeniu treści, które z kolei pomagają Wam.
Czekasz na popularność?
SAMA NIE PRZYJDZIE!
Dzisiejszy post jest fragmentem mojej lekcji blogowania Jak wypromować bloga. Dzięki niej poznasz 9 skutecznych metod promocji bloga! To, co widzisz poniżej to raptem fragment jednego z 9 rozdziałów.
Kliknij w poniższy przycisk i miej wreszcie popularnego bloga… ;)
Narzędzia, które pomogą Ci znaleźć
popularne tematy na bloga
Keyword Tool
Lubię bardzo i korzystam regularnie z uśmiechem na twarzy, by znaleźć popularne tematy na mojego fotograficznego bloga.
Wystarczy wpisać słowo-klucz i podglądać, jakie powiązane frazy ludzie wpisują w wyszukiwarki.
A więc widzisz, jakie problemy mają. A Ty możesz przybyć, niczym rycerz na białym koniu, i ich uratować.
Dostępne mamy 3 zakładki:
• Keyword Suggestions – sugestie słów/fraz kluczowych
• Questions – pytania związane z naszym słowem
• Prepositions – przyimki
Polecam przejrzeć wszystkie 3, to prawdziwa skarbnica informacji! Dla przykładu wpisałam hasło „fotografia”.
W wersji darmowej nie mamy dostępu do informacji, ile ludzi wyszukuje daną frazę, jednak z mojego doświadczenia wynika, że posortowane są one od najpopularniejszych.
Narzędzie jest darmowe z opcją wykupienia pakietu PRO.
Answer The Public
Mówiąc eufemistycznie, mało sympatyczny ten pan, we mnie budzi niepokój, ale narzędzie działa „w dechę”, że się tak wyrażę dla równowagi.
Po raz kolejny wpisujemy nasze słowo – klucz i otrzymujemy ogrom propozycji, z podziałem na:
• Questions – pytania
• Prepositions – przyimki
• Comparisions – porównania
Darmowe narzędzie.
>> Przeczytaj także: 30 pomysłów na tematy na bloga
Ubbersuggest
Kolejne narzędzie, które pomoże Ci zbadać popularne tematy na bloga, ale nie tylko.
Działa podobnie, jak Keyword Tool, z tym, że udostępnia także inne informacje. Ja po raz kolejny wpisałam hasło „fotografia”, by zaprezentować Ci funkcje narzędzia. W tym artykule przedstawiam 4 podstawowe parametry, resztę znajdziesz w moim e-booku Jak wypromować bloga.
A. Search volume – częstotliwość wyszukiwania słowa kluczowego na przestrzeni miesiąca
B. SEO difficulty – oszacowuje, jak ciężko będzie Ci, korzystając z owej frazy, wysoko wypozycjonować się w Google. Ponadto mamy informa- cję przedstawioną procentowo, jaka jest szansa, by znaleźć się w top 20 w wyszukiwarkach.
C. Paid difficulty oraz CPC będą Cię dotyczyły tylko w przypadku wykupienia reklamy na daną frazę i na tej części nie będę się skupiała
D. Keyword ideas – czyli właśnie pomysły na hasła kluczowe z wykorzystaniem Twojego słowa
Darmowe i super-fajne narzędzie.
Jak widzisz, popularne tematy na bloga czekają na Ciebie.
Musisz je tylko odszukać i śmiało stworzyć nowe posty, które przyciągną czytelników. A przyciągną na pewno, bo będą odpowiedzią na ich pytania i problemy. Właśnie tak robi się dobre artykuły! Na tym polega jakościowe blogowanie…
PS … a jeśli chcesz poznać resztę moich sekretów i dowiedzieć się, jak to się stało, że Jest Rudo jest jednym z 10 najpopularniejszych blogów specjalistycznych w kraju, polecam mojego e-booka! Zawarłam tam wiedzę, którą gromadziłam przez ponad 5 lat blogowania!
>>> Chcę tak jak Ty, mieć POPULARNEGO BLOGA!! <<<
Czytam czytam i jestem pod wrażeniem. Masz ogromną wiedzę i chcesz się nią dzielić. Na pewno pomożesz wielu osobom.
O ja, ale świetne strony! Nigdy bym nie pomyślała, że jest sposób na znalezienie ciekawego pomysłu na post i to jeszcze takiego, który odpowiada na potrzeby czytelników ;) Na pewno wykorzystam w najbliższej przyszłości ♥
Ano jest! Ja znam ich 7 (pozostałe w e-booku), ale te 3 już dają nam ogrom tematów na naszego bloga. Kopalnia!
Ciekawe narzędzia. Chyba tylko raz słyszałam o jednym, ake jakoś nie zdecydowałam się wtedy wypróbować. Teraz sprawdzam wszytskie po koleji i na pewno użyje jak tylko zabraknie mi pomysłów albo chociaż polecę potrzebującym ?
Cieszy mnie, że stworzyłam materiał, który Ci się przyda!
Ja korzystam czasem z „Answer The Public”, kolejne dwa mi się obiły o uszy ale jakoś nie miałam okazji z nich skorzystać. Ale na pewno do nich wrócę, gdy nie będę miała pomysłu na nowe posty ;)
Korzystam z tych 3 i jeszcze kilku, ale nie napiszę, bo może masz w ebook’u ;) W każdym razie te są dobre, jak się potrafi wykorzystać :)
Super wpis! Dwa z tych narzędzi znam, ale tego z tym Panem nie znałam :D
Ja najczęściej korzystam z Answer The Public, ale chętnie przetestuję pozostałe narzędzia. :)
Ooo, czyli nie tylko mnie przeraża ten pan z Answer The Public. Kiedy korzystam z tej wyszukiwarki, zawsze staram się jak najszybciej wpisać poszukiwane słowo, żeby uniknąć tych min…
Hahhaha, piąteczka! :D
czy tylko mnie dziwi taki sposób szukania tematów na bloga?
Dlaczego? Co w tym dziwnego?
takie to trochę pisanie pod publiczkę…zawsze starałam się tego unikać. imho pozbawia to autentyczności i spontaniczności.
No ale wlasnie o to chodzi, jesli chcesz miec blog – popularny blog to nie masz wyjscia i pisac pod publike. Ludzie nie beda czytac o robaczkach jesli interesuja ich pierniki…
Fajna sprawa! Naprawdę bardzo pomocny post :)
doskonałym narzędziem i na dodatek bezpłatnym jest wspomniany przez Ciebie Ubbersuggest. Przy dobrej optymalizacji działań stanowi potężne narzędzie do pozycjonowania strony. Ostatnio Ubbersuggest wprowadził backlinki.
Pomocny artykuły, dzięki ?
Ciekawe, czy zadziała z podcastem, wypróbuję! :)
Myślę, że jak najbardziej. Daj znać.
Kiedyś się pisało co nam w duszy gra, teraz to trochę bardziej zaawansowane :D Dzięki za podpowiedź. Wypróbuję!
Skorzystałem i się nie zawiodłem :)
Możesz polecić jeszcze jakieś fajne narzędzia SEO?
Pozdrawiam!
Miki
Oczywiście. Znajdziesz je w e-booku: https://jestrudo.pl/sklep/jak-wypromowac-bloga/
Fenomenalny artykuł. W życiu nie dowidział bym się o tych stronach gdyby nie ten artykuł wpis. Pomoce w nim zawarte przydadzą się naprawdę każdemu! Dzięki !
Nie wiedziałam nawet o istnieniu takich stron, dziękuję!
answerthepublic to od dawna mój faworyt w tego typu narzędziach. :) Polecam jeszcze „generator tematów” w semstorm i keyword tool w google adwords. :)
Korzystam ze wszystkich trzech :) Od siebie dodam, że niekiedy warto przejrzeć inne strony z ciekawymi tematami, typu Google Trends lub BuzzSumo. Owocnego pisania!
Tworzenie treści nie należy do najprostszych – wiem, co mówię. Korzystam z wymienionych narzędzi, a inspiracje biorę z najpopularniejszych treści pojawiających się w necie. Pomysły czasem rodzą się same i nagle okazuje się, że „luźny” artykuł cieszy się większą popularnością niż dopracowany, teoretyczny wpis :D
Tu sie zgodze, nawet nie wiesz kiedy trafisz w czuly punkt publicznosci :D
Ogólnie to lubię korzystać s semstorm gdzie masz od razu ilość wyszukiwań tak jak w Ubbersuggest
Pytanie powinno brzmieć: SENUTO czy SEMSTORM? :]