jak zrobić dobre wizytówki

Profesjonalna wizytówka

Jaka powinna być profesjonalna wizytówka? Skuteczna! Dziś przybliżam Wam cechy, jakie powinna mieć, ze szczególnym naciskiem na wizytówki w branży kreatywnej. Porozmawiamy o poszczególnych elementach, a raczej ich znaczeniu, w kontakcie z potencjalnym klientem. Dzielę się z Wami także moim ostatnim projektem wizytówek, aktualnymi trendami oraz przedstawiam masę inspiracji, po której, mam nadzieję, najdzie Was ochota na stworzenie własnej.

Profesjonalna wizytówka

 

Cechy profesjonalnej wizytówki

Dobrze zaprojektowana wizytówka powinna:
  • zapadać w pamięć – musisz zadbać o element(y), które będą na tyle charakterystyczne i nietypowe, że automatycznie wyróżnią Cię z tłumu.
  • zachęcać do kontaktu – przejrzysty design to podstawa; z wizytówkami jest jak z ludźmi, ładne mają łatwiej.
  • wyróżniać się jakością – musisz zrozumieć, że ten niewielki kawałek papieru jest odzwierciedleniem Twojej osoby i firmy, będziesz postrzegany tak, jak prezentuje się Twoja wizytówka, dlatego odpuść sobie Vistaprint, a koszt potraktuj jako… INWESTYCJĘ.
  • być wyjątkowa – nie miej konkurencji, bądź nią.
  • prezentować Twój talent – to bardzo prosty punkt: jesteś grafikiem – zadbaj o ciekawe logo, nietypowe umiejscowienie poszczególnych elementów; tłumaczem – stwórz zabawny slogan w obu językach; pieczesz torty – co powiesz na wizytówkę w kształcie mufinki?
  • wyglądać drogo – zapomnij o cienkim, matowym papierze, który przypomina ten z bloku technicznego. Taniego bloku technicznego.
  • być profesjonalna – 9 na 5 cm to naprawdę niewiele, zadbaj, aby pojawiły się tu tylko potrzebne informacje. Jeśli to Ty zawsze dojeżdżasz do klienta, adres  zamieszkania tylko zabierze, już i tak ograniczoną, przestrzeń. Na wizytówce umieszczamy tylko istotne informacje.
  • przekazywać wiadomość – wizytówka mówi odbiorcy, kim Ty właściwie jesteś, jaki jesteś. W życiu nie udam się do copywritera, którego wizytówka zawiera literówkę. Nie skorzystam z usług fotografa, jeśli na odwrocie widnieje kiepskiej jakości fotografia.
  • zawierać wyraźną i czytelną czcionkę – to jak z wyglądem bloga czy artykułu w prasie, jeśli coś jest mało czytelne, zostaje przez nas odrzucone. Pamiętaj, aby na wizytówce zastosować maksymalnie dwa różne fonty.
  • cechować się przemyślanym layoutem – odpowiedz sobie na pytanie co oferujesz, jaki jest Twój cel wręczenia tej wizytówki, i pod tę informację ‘podepnij’ resztę. U jednych najważniejsze będzie nazwisko, dla innych logo, u kogoś innego kolorystyka. Zadbaj o odpowiednie wyeksponowanie najistotniejszych elementów.

 

> Przeczytaj także: jak zrobić dobre logo

 

Dobrze zaprojektowana wizytówka fotografa powinna być:
  • dwustronna:
    • strona A: logo + pozostałe informacje
    • strona B: zdjęcia – nie widzę powodu, dlaczego z wizytówki nie uczynić małego portfolio? W końcu Twoim produktem są fotografie, pokaż je światu! Świetnym pomysłem jest stworzenie kilku wzorów wizytówek, gdzie strona A wygląda identycznie, a strona B to kilka(naście) różnych zdjęć. Wyobraźcie sobie minę potencjalnego klienta, gdy wykładacie na stół dziesięć różnych kartoników, aby sam mógł zdecydować, jaka zagrzeje miejsce w portfelu. :)
  • kreatywna & nietypowa – tak jak już wspomniałam wyżej, tym maleńkim świstkiem papieru sprzedajesz siebie, swoje umiejętności czy produkty. Jak przyszła Para Młoda ma liczyć na kreatywne zdjęcia ślubne, skoro Twoja wizytówka ma w logo aparat z painta i wielki napis “Stasiek Photography”? Fotografia to niewątpliwie istotny filar branży kreatywnej, nie psuj rynku!
  • spójna z wizerunkiem firmy – kolorystyka, czcionka, logo… zadbaj o profesjonalny branding, wszystko musi być spójne! Ulotki, strona internetowa, logo na fejsie, a więc także wizytówka. Nie ma zmiłuj.

 

Moje profesjonalne wizytówki fotografa

Też kiedyś popełniłam ten błąd – zabrałam się za projektowanie swojej wizytówki bez wstępnego zbadania tematu. Jakość (delikatnie rzecz ujmując) średnia, design makabryczny, logo w stylu pożal-się-boże.

Kupiłam setki przez Vistaprint i znacząca większość wciąż leży w kartonie, trochę mi wstyd rozdawać je ludziom. Ostatnio jednak, po zajęciach Pro Practise w collegu, zdecydowałam się nabyć więcej wiedzy i stworzyć swoje wizytówki od nowa. Nie jest to produkt finalny, jedynie inspiracja, jak prosto można zachwycić potencjalnych klientów:

jak zrobić dobre wizytówki

 

Skorzystałam z usług MOO.COM i jestem zachwycona moją nową wizytówką!

Po pierwsze oferują darmowe 10 sztuk Twojego projektu – to dobry czas, aby sprawdzić, jak nasz projekt wygląda w rzeczywistości, wyłapać ewentualne błędy czy niedociągnięcia. Po drugie jakość papieru i druku jest na bardzo wysokim poziomie. Po trzecie wybór ogromny. Po czwarte, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, można wybrać do 10 różnych okładek.

profesjonalne wizytówki dla fotografa
Profesjonalna wizytówka
profesjonalne wizytówki
Profesjonalna wizytówka dla fotografa i grafika

profesjonalne wizytówki

Profesjonalna wizytówka

 

Profesjonalna wizytówka – inspiracje

NIE BÓJ SIĘ KREATYWNOŚCI! Potraktuj wizytówkę jako reklamę swojej firmy, im ciekawsza, tym lepiej, zwłaszcza w branży kreatywnej wszystkie chwyty są dozwolone! ;]

Przygotowałam dla Was zestawienie 16 ciekawych projektów, zajrzyjcie na mój Pinterest po więcej inspiracji.

kreatywne wizytówki jak zrobić

 

Aktualne trendy

Co jest na topie? Krótkie podsumowanie aktualnych trendów:

  • wizytówki przezroczyste
  • nietypowe kształty, nawiązujące do branży, w której działasz (tutaj uwaga na “poważne” zawody, wizytówka prawnika w kształcie kwiatka, choćby najpiękniejsza, w środowisku może nie spotkać się z uznaniem)
  • wizytówki tłoczone
  • elementy pobłyskujące (np. złote czy srebrne elementy)
  • kolorowe brzegi
  • nietypowe materiały (drewno, jadalny herbatnik)
  • dobry design – to nigdy nie wyjdzie z mody!

 

 

Profesjonalna wizytówka – podsumowanie

Profesjonalna wizytówka reprezentuje Ciebie – to kim jesteś, co tworzysz, co możesz zaoferować. Zadbaj, by była profesjonalna, inspirująca, adekwatna do branży, w której działasz i dobrej jakości.

Pamiętaj: wizytówką sprzedajesz siebie. Zrób to dobrze.

Profesjonalna wizytówka
5 (100%) 5 votes