praca w domu warszawa

Praca w domu

Może wiecie, może nie, ale od jakiegoś czasu pracuję 6 godzin na dobę, pięć dni w tygodniu. Nie przeszkodziło mi to w osiągnięciu 80% założonego dochodu pasywnego w rozliczeniu miesięcznym! <dumna i blada> Praca w domu bardzo mi służy! Przez te 3,5 roku wypracowałam sobie wiele metod, które wpływają znacząco na moją efektywność i samopoczucie. Co przekłada się na efektywność. I chęci. I zapał. Chodźcie, Rudziki! Powiem Wam co u mnie działa.

 

Docelowo chcę pracować 4 godziny dziennie przez 4 dni w tygodniu, bez pomniejszania przychodu. I wiem, że jest to w pełni wykonalne, muszę się tylko lepiej zorganizować i więcej delegować – in progress.

Praca w domu daje mi masę satysfakcji, lubię pracować mądrze, szukam sposobów na siebie i hakuję rzeczywistość. Zupełnie nie zgadzam się z tym twierdzeniem, że „aby zarobić, trzeba się narobić”. Nikt mi nie wmówi, że tak jest. Nie w tych cudnych czasach, w których żyjemy!

Jestem na drugim końcu skali i mam w sobie sporo determinacji, by dziś pokazać Ci, że istnieje inny punkt widzenia.

Mało tego, nie tylko pokażę, ale i podzielę się moimi sposobami, by praca w domu była efektywna. To taka moja wersja jak zrobić więcej, w krótszym czasie – ale bez kosztów.

 


Wpis powstał we współpracy z marką HYABAK, która pomaga mi hakować rzeczywistość podczas pracy w domu.


 

Praca w domu

moje sposoby i narzędzia

 

Zachęcam Cię do zapoznania się z poniższymi punktami, nawet jeśli nagle przypomniałaś sobie, że zostawiłaś żelazko na gazie. W kilku słowach: to są proste metody, sprawdzone narzędzia i siła nawyku. To działa!

 

Tworzę procedury i instrukcje

Czy to monotonne zajęcie? Tak. Czy jest czasochłonne? Bardzo tak. Czy mogłabym w tym czasie jeść makaron i lody? Oooo, tak!

Dlaczego więc spisuję wszystkie procedury, skoro mogłabym skierować swoją uwagę na przykład na tworzenie nowego produktu, o?! Ano dlatego, że w długofalowej perspektywie to same korzyści.

  • Wiem co i jak, nawet jeśli wracam do danej czynności po kilku miesiącach (np. VAT MOSS rozliczam kwartalnie)
  • Nie tracę czasu na zastanawianie się, czego jeszcze potrzebuję
  • Mogę te zadania oddelegować, udostępnić instrukcję i mój podwykonawca resztę powinien ogarnąć; a więc po raz kolejny nie tracę czasu, tym razem na tłumaczenie
  • Nie tracę czasu na szukanie, grzebanie w mailach, notatkach… wszystko mam w jednym miejscu

 

Jakie to miejsce? Korzystam z Trello i świetnie mi się sprawdza. Wcześniej próbowałam Asany, Google Keep, Facebook Workplace. Trello u mnie wymiata, nie tylko do procedur, ale o tym później.

Jedyne, czego żałuję, to, że zabrałam się za pisanie procedur tak późno!

 

Uczę się w przyśpieszeniu

To porada w stylu #lifechanger, gotowi..?

Wszystkie wideo oglądam w przyśpieszeniu. Jest to możliwe dzięki wtyczce do Google Chrome o nazwie Video Speed Controller. Po zainstalowaniu wtyczkę obsługujemy z poziomu klawiatury. Litera D przyspiesza prędkość odtwarzania, litera S zwalnia. Wiele wideo jestem w stanie oglądać 1,5 raza szybciej! Niektóre nawet w prędkości 2.0. To ogromna oszczędność czasu, który można spożytkować na jedzenie lodów ;) Uwielbiam jeść, wspominałam już?

Podobnie z podcastami – odtwarzam je za pomocą aplikacji Music Speed Changer, która pozwala mi na regulację prędkości odtwarzania.

To jest złoto, Rudziki drogie! ♥

 

Pracuję w blokach

Uwielbiam pracę w blokach, a w moim przypadku – blokowiskach. Jestem blokersem, choć wychowywałam się na wsi!

Przez miesiąc siedzę i piszę artykuły na blog. Albo przez 3 kolejne tworzę kurs. Nie tykam się wtedy innych rzeczy, a całą swoją kreatywną moc pompuję w ten jeden konkretny projekt. Jestem wtedy bardzo skupiona i bardzo skuteczna.

Przykład? Proszę bardzo.

Gdy mam do napisania artykuł na rudego bloga, nazwijmy to, „z doskoku”, pomiędzy innymi zajęciami, jego przygotowanie zajmuje mi minimum pełen dzień pracy, a najczęściej 1,5 do 2. To od 6 do 12 godzin. Gdy pracuję w bloku „pisanie postów” jestem w stanie stworzyć maksymalnie 2 do 3 sztuki dziennie. Jest różnica, prawda?

Praca w blokach bardzo służy mnie i mojej efektywności. Spróbuj, może i u Ciebie się sprawdzi!

 

Dbam o higienę pracy w domu

Jako fotograf i twórca treści spędzam długaśne godziny przed komputerem i z telefonem w ręce. Obróbka zdjęć, pisanie tekstów, maile, komunikacja z podwykonawcami, content do social mediów, rozliczenia, spisywanie procedur ;)

To wszystko to praca przed komputerem, w jednej pozycji, wyczerpująca. Cierpią przede wszystkim oczy i kręgosłup. 

Dlatego higiena pracy jest dla mnie ważna, jak krem mascarpone w bezie. Ja pracuję sobą i muszę być w pełni sił.

Co robię? Przede wszystkim przerwy. Jest wielu zwolenników dedykowanych aplikacji, która mają nam przypominać, żeby wstać, poruszać się, napić wody. Ja stawiam na minimalizm narzędziowy – słucham swojego organizmu.

Gdy napina mi kark lub czuję spadek koncentracji – pora na przerwę! Odchodzę od kompa, trochę się ruszam – taka mini gimnastyka, jak w przedszkolu ;) Wietrzę biuro, przynoszę sobie wodę lub herbatę, opieram kark na mojej poduszce z kolcami, choćby na 10 minut.

A od kilku miesięcy wprowadziłam jeszcze jeden niezbędny element – zakraplam oczy nawilżającymi kroplami HYABAK. Nie tylko doskonale nawilżają, nie zawierają także konserwantów. Niemal natychmiast przynoszą ulgę moim zmęczonym oczom – wielkie mam, to mi szybko wysychają ;)

Nie miałam pojęcia, że kropla płynu może zrobić taką różnicę! Nigdy wcześniej nie używałam kropli nawilżających regularnie, ale przekonał mnie dobry skład i możliwość przetestowania produktu, przed nawiązaniem współpracy. I tak po raz kolejny mega się cieszę, że mogę Wam polecić coś, co działa.

Dzięki kropelkom HYABAK praca w domu stała się mniej uciążliwa dla moich oczu. Krople może stosować każdy, kto odczuwa dyskomfort taki jak podrażnienie, zmęczenie, zaczerwienienie… Tak więc jeśli masz poczucie, że coś wpadło Ci do oka – lub faktycznie wpadnie :) – łatwo można je przepłukać. I co ważne! Niezależnie, czy nosisz soczewki kontaktowe, czy nie.

Krople są bezpieczne, łatwe w użyciu dzięki miękkiej buteleczce, która po naciśnięciu aplikuje jedną kropelkę.

A do tego posiadają okulistyczny filtr UV. Pamiętajcie jednak, że krople nie zastępują okularów przeciwsłonecznych! W domowym zaciszu natomiast w trakcie pracy – po kropli do każdego oka i… komfort gapienia się w monitor powraca! :)

 

Praca w domu nie równa się dla mnie byciu online 24/7

Dlatego też wyłączam wi-fi i chowam telefon. W poradniku Pełnia Twoich możliwości przeczytałam, że, gdy smartfon zniknie z naszych oczu, w końcu oduczymy się łapania za niego bezmyślnie. Stosuję i cenię!

Do sieci loguję się zawsze wtedy, gdy mam do realizacji konkretną potrzebę. Jasne, że korzystam z telefonu dla przyjemności – czytam blogi, przeglądam Insta, rozmawiam przez Whatsapp, ale robię to intencjonalnie. Intencjonalnie też zerkam na komentarze, bo mam czas na nie odpisać. Nie robię tego w przerwach! Wtedy szybko bym oszalała. Nie dość, że rude jest wredne, to jeszcze niespełna rozumu… Tego byłoby za wiele…

Moi bliscy wiedzą, że jeśli sprawa jest pilna, trzeba po prostu do mnie zadzwonić. Nie wyłączam dzwonków, mój numer nie jest dostępny dla klientów, nikt mnie nie nęka w czasie pracy.

 

Automatyzuję

Wszystko, co się da! Nie lubię powtarzalnej pracy, a już na pewno nie lubię tracić czasu na bzdury. O automatyzacji napisałam już cały artykuł: automatyzacja bloga – jak oszczędzam czas.

 

Deleguję

Już kiedyś pisałam o mojej zasadzie pracy „na swoim” – wiedzę, z której będę regularnie używać, zdobywam. Każde inne zajęcie deleguję. To spore uproszczenie, bo mam w swoim kodeksie kilka wyjątków, ale co do zasady tak to u mnie wygląda.

I tak deleguję całą obsługę techniczną bloga i sklepu. Ten cały HTML, CSS i inne dzikie kody to nie moja baja. Skupiam się na tym, co robię dobrze i płacę innym za ich dobrą pracę.

Korzystam z wiedzy i doświadczenia specjalisty od SEO.

Gdybym nie umiała w Photoshopa i grafikę, zapewne delegowałabym tworzenie oprawy graficznej kursów, projektowanie bannerów i tym podobne.

Mam managera ds. współpracy na blogu – Maciej ogarnia za mnie mega monotonną, ale mega ważną część mojego biznesu, a więc rozmowy z markami, przygotowanie umów, negocjowanie warunków… Ponadto jest nieocenionym wsparciem psychicznym i pilnuje ze mną terminów :) Nie oddam!

 

Planuję i rezygnuję

I to wszystko na zwykłej kartce A4, tak mi najwygodniej; dopiero potem przenoszę te projekty do kalendarzy czy innych narzędzi.

Każdy projekt w moim wykonaniu rodzi się na papierze. Nieważne, czy robię konspekt artykułu (ten dzisiejszy też rozpisałam na kartce, zerkam właśnie na niego), czy rozpisuję cele na cały rok!

Wypisuję wszystko, co podsunie mi moja głowa. Robię odniesienia, rysuję, tworzę skojarzenia, a przede wszystkim nie oceniam, kartka łaskawie też nie.

Kolejnym krokiem jest punktacja zadań i… rezygnacja. To nieuchronne, bo przecież nie da się robić wszystkiego. Ja nie mam takich ambicji; ustaliliśmy na początku, że moją ambicją jest mało pracować, a zarabiać przy tym kupę siana :) A więc rezygnuję ze wszystkiego, co uzyskało mało punktów. Słucham też serduszka, ono dobrze gada i mnie nie zawodzi.

 

Następnie:

  • pomysły na artykuły wpisuję w Trello w zakładce BLOG, z podziałem na kategorie
  • wybrane artykuły na bloga wpisuję do mojego papierowego kalendarza do druku, który wisi obok biurka
  • do Trello wpadają także wszystkie większe przedsięwzięcia, jak np. kurs, kalendarz marketingowy, lista nowych produktów, pomysły do zrealizowania w kolejnych miesiącach czy latach
  • lista zobowiązań wobec marek, cykle, newslettery, sprawy administracyjne i księgowe – to zapisuję w kalendarzu iOS – częściowy dostęp do niego ma także mój manager, prowadzimy go wspólnie
  • i finalnie kalendarz papierowy, taki w formie zeszytu – tam zapisuję co rano zadania na dany dzień, prywatne i służbowe spotkania, wizyty u lekarza itp.; wygląda na to, że niedługo z niego zrezygnuję zupełnie – wystarczy mi kalendarz w formie cyfrowej + jedna kartka z zadaniami na dany tydzień

 

Wymyślam nowe cykle

Ile lat można robić jedno i to samo z zaangażowaniem i chęciami? Nie wiem. Wiem, że mnie by się nie udało tak konsekwentnie blogować, gdyby nie nowe cykle czy projekty, które wprowadzam, a które mnie cudnie napędzają. Was zresztą też. Gdy tylko czuję, że moja praca w domu zaczyna mi doskwierać – rozbieram problem na czynniki pierwsze i zazwyczaj jest to jeden z winowajców: monotonia lub zmęczenie.

 

Odpoczywam

To może brzmieć banalnie, ale kluczem do efektywnej pracy jest efektywny odpoczynek. Jak to wreszcie zrozumiałam, bardzo wiele się zmieniło w mojej codzienności i wciąż pracuję nad nawykami, które pomogą mi wypocząć naprawdę.

Odpoczynek. Tylko i aż tyle. Bardzo długo ignorowałam jego moc, tak, jak ignoruje się babcię, która każe Ci założyć szalik, a Ty masz naście lat i w nosie jej porady. Moich nie miej – odpoczywaj!

 

 

Praca w domu to może być duże wyzwanie, zdaję sobie sprawę.

Ja bardzo lubię ciszę i elastyczność, z jaką się wiążę. A przy zastosowaniu metod, którymi się z Wami podzieliłam, można pracować mniej, ale efektywniej. Do boju, Rudziki!

4.8/5 - (41 votes)

DOŁĄCZ DO LISLETTERA

.

RÓB FANTASTYCZNE ZDJĘCIA TELEFONEM

Wartościowy artykuł? Udostępnij:

Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp

SKOMENTUJ:

Subscribe
Powiadom o
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Ilona

Praca w domu to rzeczywiście sztuka ;) ja mam teraz więcej czasu i mobilizuje się do pisania bloga, bo chodzi to za mną już od dawna. Pierwsze efekty można już ocenić ;)
https://bez-przesady-blog.blogspot.com/

yasminsmell

Jestem na początku tej drogi. Dopiero „A” zapisuję… ? przydatne info oraz podobny cel – póki co w dalekiej strefie marzeń ?

Karolina

Ja co prawda pracuję z domu, ale czas pracy mam normowany. Niemniej jednak wymaga to konsekwencji. Już nie raz złapałam się na tym, że przychodzi godzina 16:00 kiedy powinnam kończyć, ale jeszcze tylko coś sprawdzę, jeszcze tylko gdzieś zadzwonię i okazuje się, że zleciała kolejna godzina, ja dalej bez obiadu, na dworze zrobiła się szarówka i dzień uciekł. To co robię od jakiegoś czasu, to oddzielanie strefy „praca” od strefy „relaks”. Owszem, piję „ładną” kawę przy biurku, ale jeśli robię sobie pauzę, to staram się przenieść do drugiego pokoju, na łóżko, nie spędzać tego czasu przy komputerze czy telefonie. No… Czytaj więcej »

Natalia

Bardzo przydatne porady :)

Witaj, Natalio!

Super przydatne podpowiedzi!
Skorzystam z pomysłu na pracę w blokach, bo obecnie rozpraszam się na różne blogowe czynności i trochę mnie to męczy (nie znoszę multitaskingu). Również korzystam z Trello – jak dla mnie, to najlepsze narzędzie do organizacji. Nauczyłam się również, że im więcej czasu poświęcam na porządne planowanie, tym późniejsza praca idzie szybciej, łatwiej i przyjemniej. Pracuję jeszcze nad rozpraszaczami – i tu również skorzystam z Twoich porad :)

Bardzo fajny wpis, dziękuję!
Pozdrawiam,
Marta

fotomagia

Mam przekonanie, że jesteś jedną z blogerek osób, które tak naprawdę nie zatraciły się w tym co robią. Nie widzę różnicy pomiędzy twoimi pierwszymi wpisami a obecnymi. Dzielisz się z czytelnikami treściami na różne tematy ale jeden wątek pozostaję u ciebie takie sam. Widać, że jesteś sobą w tym co robisz. Choć nie znam cię osobiście wydajesz się miłą i życzliwą osobą. Masz swoje zdanie i opinie ale ciągle dopuszczasz do siebie myśl, że chcesz się uczyć i rozwijać. Ucząc i rozwijając innych. Dzieląc się swoimi spostrzeżeniami i opiniami z nami czytelnikami. Dodam jeszcze, że po przeczytaniu każdego twojego kolejnego… Czytaj więcej »

Magda

Kiedyś pracowałam w domu, ale brakowało mi kontaktu z ludźmi. :)

Lucy

Praca w domu z pewnością wymaga od nas czegoś więcej niż „dyscypliny”, powiedziałabym nawet, że NADdyscypliny :D Nie jest to łatwy orzech do zgryzienia, sporo czasu można zmarnować nieumiejętnie zarządzając czasem.
Zapraszam też na mojego bloga, trochę filozofii, literackiej części, motywacji, inspiracji. http://lamiacstereotypy.pl/

Milena

Podziwiam Twoją organizację, chciałabym pracować w domu, ale nie wiem czy bym umiała się mobilizować

zegary na ścianę

świetny artykuł :)

ChicaMala

Ja chyba muszę spróbować pracy w blokach, bo jednak zbyt łatwo się rozpraszam. Zaczynam pisać tekst na bloga, chce coś sprawdzić do tekstu i znikam w sieci na kolejnych stronach. Masakra. A na dniach będzie mniej czasu, bo drugie dziecko powinno niedługo przyjść wreszcie na świat.

Ewelina

Jak długo krople mogą być używane po otwarciu buteleczki?

Jagods

Te video speed Controlery i music speed changery dostępne na app na tlf są?

Szyciownik

Cześć
Z większości na codzień korzytam :D To bardzo cenny wpis i wiele osób powinno go wziąć do serca.
Pozdrawiam,
Kasia

Pani Niedoskonała

Nie prowadzę własnego biznesu, ale dla mnie Home Office jest czymś fantastycznym. Nie dość, że nie tracę czasu na dojazd do/z pracy, mniej osób i rzeczy absorbuje moją uwagę to pracuje mi się zdecydowanie bardziej efektywnie. Nie wspominając już o fakcie, że mogę wskoczyć w wygodne dresy (albo pozostać w pidżamie) , popijać kawę/herbatę z ulubionego kubka czy też pracować siedząc w łóżku lub na kanapie pod ciepłym kocykiem. Ok, może czasami mi się nie chce (jak każdemu normalnemu i zdrowemu człowiekowi), ale zazwyczaj nie mam problemów ze zmotywowaniem się – także korzystam z tego dobrodziejstwa tak często, jak tylko… Czytaj więcej »

Ewa

Bardzo podoba mi się Twój artykuł. Muszę koniecznie opracować system pracy w domu, myślę, że Twoje doświadczenie trochę w tym pomoże :)

Strategiczni

Świetny patent z tym przyspieszaniem filmów. Nie wykorzystam go w pracy, ale na pewno zmniejszy ilość czasu marnowanego na joemoster ;)

Szukam pracy

Jestem na etapie poszukiwania pracy, wcześniej pracowałam 1 dzień w domu a reszta w biurze. Niestety tak jak pisze Ilona w komentarzu – praca w domu to sztuka. Ja niestety nie mogłam odnaleźć się w całym otoczeniu. Nie byłam tak samo wydajna jak w biurze.